Независимая система оценки качества предоставления образовательных услуг ›

—  Анкета для обследования мнения участников образовательного процесса о качестве условий осуществления образовательной деятельности организациями, осуществляющими образовательную деятельность—  Нормативные правовые документы

—  План Министерства образования и молодежной политики Чувашской Республики по независимой оценке качества работы организаций

—  Результаты оценки качества

—  Размещенная информация на портале bus.gov.ru

—  Перечень организаций, осуществляющих образовательную деятельность на территории Чувашской Республики, в отношении которых проводилась независимая оценка качества образовательной деятельности

 

Тăван чĕлхемĕр

Тăван чĕлхемĕр, ĕмĕр сывă пул!

Эпир çĕрте çĕрсен те -эсĕ юл.

Анне чĕлхи. Эс тăванран тăван.

Санран та çывăххи кам пур-ши ман!

"Халăхăн ăс-тăнĕпе унăн мĕн пур тĕнче курăмне тăван чĕлхе чун парать. Тăван чĕлхесĕр чăн-чăн пĕлỹ çук",-тенĕ И. Я. Яковлев.

Эп чăваш ачи, саватăп

Чĕвĕл-чĕвĕл чĕлхене

Юратап сăвва-юрра та

Купăса та кĕслене

                Юрататăп вуламашкăн

                Чăвашла та вырăсла:

                Ик чĕлхе вăл- ик ăс маншăн

                Эп пуласшăн ик ăслах!

Ваттисен сăмахĕсем

-Чĕлхепе Атăла та пĕвелеме пулать тенĕ.

-Тăван çĕршывра хĕвел те ăшăрах.

-Тăван çĕршыв - атте-анне çĕршывĕ.

-Тăван çĕршыв сывă пулсан, тăван йăву та пулĕ сан.

-Тăван çĕршыва тăван аннỹне юратнă пек юрат.

Чăваш сăмахĕ.

 Вăхăт çитĕ. Чăваш чĕлхи те тимĕр татĕ. Çивĕч пулĕ. Хĕртнĕ хурçă пек пулĕ. Вăхăт çитĕ - чăваш юрри те илтĕнсе кайĕ. Таса пĕлĕте, çут тĕнчене, хĕрлĕ хĕвеле савса юрлĕ вăл. Чăваш юрринче таса пĕлĕт çумĕнчи тăри юрри илтĕнĕ. Чăваш юрринче тинĕс хумĕ шавлă, вăрман чашлĕ, вĕçĕ-хĕррисер улăхсем симĕсленсе выртĕç. Авалхи хуйхă сасси илтĕнмĕ, телей куç умне тухса тăрĕ. Атăл хĕрри тăрăх тĕнче кĕсле сассипе янраса тăрĕ - çакă чăваш юрри пулĕ. Чăваш чĕлхи кăвар пулĕ, хĕрнĕ хурçă пулĕ!

Çеçпĕл Мишши

 

 

Методика подготовки учащихся к олимпиадам

    Любому обществу нужны одарённые люди, и задача общества состоит в том, чтобы рассмотреть и развить способности всех его представителей. К большому сожалению, далеко не каждый человек способен развивать свои способности. Очень многое зависит и от семьи, и от школы.

    Задача семьи состоит в том, чтобы вовремя увидеть, разглядеть способности ребёнка, задача же школы – поддержать ребёнка и развить его способности, подготовить почву для того, чтобы эти способности были реализованы. Именно в школе должны закладываться основы развития думающей, самостоятельной, творческой личности. Жажда открытия, стремление проникнуть в самые сокровенные тайны бытия рождаются на школьной скамье. Каждый из учителей сталкивался с такими учениками, которых не удовлетворяет работа со школьным учебником, им не интересна работа на уроке, они читают словари и энциклопедии, изучают специальную литературу, ищут ответы на свои вопросы в различных областях знаний. Поэтому так важно именно в школе выявить всех, кто интересуется различными областями науки и техники, помочь претворить в жизнь их планы и мечты, вывести школьников на дорогу поиска в науке и жизни, помочь наиболее полно раскрыть свои способности.

    Среди многочисленных приемов работы, ориентированных на интеллектуальное развитие школьников, особое место занимают предметные олимпиады.

    Когда мы слышим слово «олимпиада», то ассоциируем его с сильными учащимися, отличниками. Подобный подход оправдан, если речь идет о районных, краевых, Всероссийских и Международных очных олимпиадах. На таких уровнях сама цель олимпиад – выявление одаренных и нестандартно мыслящих учащихся, определение сильнейших из них.

    В настоящее время создана сеть заочных предметных олимпиад по всем учебным предметам. Цель олимпиад этого вида несколько иная – это ознакомление учащихся с задачами предметных уровней и предоставление возможности сравнить свои успехи в изучении областей науки с успехами своих ровесников.

    Участие школьников в заочных олимпиадах краевого, Российского, Всероссийского и Международного уровня имеет целый ряд привлекательных моментов и для ученика, и для родителей и для учителей:

    - дает возможность школьникам и их учителям защищать честь своей школы;

    - создает ситуацию успеха, поднимает интерес учащихся к изучению предмета;

    - привлекает учащихся уже с начальных классов к участию в Олимпиадах, через несколько лет, будучи старшеклассниками, они станут «ветеранами» интеллектуальных турниров, которых можно будет смело отправить на любое соревнование;

некоторые олимпиады («Кенгуру», КИТ, «Русский медвежонок», «Чĕвĕлти чĕкеç») проходят в том же тестовом формате, что и ЕГЭ, предоставляя учащимся возможность за несколько лет освоить данную форму тестирования;

    - по итогам проведения олимпиады учителя, ученики и их родители могут ознакомиться с результатами всех участников по нескольким критериям: по классам, по регионам, по населенным пунктам, узнать свой результат и сравнить его с лучшим;

    - каждый участник имеет возможность получить диплом призера или участника, сертификат для школьного портфолио, которые могут послужить лишним «козырем» при поступлении в ВУЗ.

    Система подготовки участников олимпиад:

    - базовая школьная подготовка по предмету;

    - подготовка, полученная в рамках системы дополнительного образования (кружки, факультативы, курсы по выбору);

    - самоподготовка (чтение научной и научно-популярной литературы, самостоятельное решение задач, поиск информации в Интернете и т.д.);

    - целенаправленная подготовка к участию в определенном этапе соревнования по тому или иному предмету (как правило, такая подготовка осуществляется под руководством педагога , имеющего опыт участия в олимпиадном движении).

  

     Подготовка школьников к олимпиадам:

       - для эффективной подготовки к олимпиаде важно, чтобы олимпиада не воспринималась как разовое мероприятие, после прохождения которого вся работа быстро затухает;

    - подготовка  к  олимпиаде  должна  быть  систематической,  начиная  с  начала  учебного  года;

    - курсы по выбору  целесообразнее использовать не для обсуждения вопросов теории, а для развития творческих способностей детей;

    - индивидуальная   программа     подготовки  к  олимпиаде  для  каждого  учащегося,  отражающая  его  специфическую  траекторию  движения  от  незнания   к  знанию,  от практики до творчества;

    - использование диагностического  инструмента  (например, интеллектуальные  соревнования  по  каждому  разделу  программы по предмету);

    - уделить внимание  совершенствованию и развитию у детей экспериментальных навыков, умений применять знания в нестандартной ситуации, самостоятельно моделировать свою поисковую деятельность при решении экспериментальных задач;

    - использовать учителю все имеющиеся в его распоряжении возможности: мысленный эксперимент, уроки - практикумы, эксперимент в школьном кабинете и т.д.

1. Выявляем наиболее подготовленных, одаренных и заинтересованных школьников через:

    1) наблюдения в ходе уроков;

    2) организацию исследовательской,   кружковой работы и проведение других внеклассных мероприятий по предметам;

    3) оценку способностей школьников и анализ их успеваемости по смежным дисциплинам.

2. Создаём творческую группу, команду школьников, готовящихся к олимпиадам, которая позволяет:

    1) реализовать взаимопомощь, передачу опыта участия в олимпиадах, психологическую подготовку новых участников;

    2) уменьшить нагрузку учителя, так как часть работы по подготовке младших могут взять на себя старшие (обучая других, они будут совершенствовать и свои знания).

3. Планируем работу.

    1) при планировании работы с группой школьников избегаем формализма и излишней заорганизованности;

    2) оптимально выстраиваем индивидуальные образовательные траектории для каждого участника (свободный выбор типа заданий, разделов предмета для изучения, используемых пособий);

    3) предусматриваем возможность отдыха, релаксации;

    4) основной  формой работы на занятиях -  различные формы индивидуальной и парной работы.

4. Расширяем кругозор: читаем книги, журналы, работаем в Интернете, общаемся дистанционно , участвуем в интенсивных школах и т.д.

5. Работаем руками.

Развиваем умения непосредственно работать с инструментами, веществами, реактивами,  приборами и т. д.

6. И не останавливаемся.

    К группе одарённых детей могут быть отнесены дети, которые:

    а) имеют более высокие по сравнению с большинством остальных интеллектуальные способности

    б) имеют доминирующую,  активную, ненасыщаемую познавательную потребность

    в) испытывают радость от умственного труда

    г) для таких детей характерна высокая скорость развития интеллектуальной и творческой сфер, глубина и нетрадиционность мышления

План мероприятий при подготовке учащихся к олимпиадам

  1. Первичное анкетирование учащихся на выявление их общей и предметной одаренности            (май).

      Карта одаренности на каждого ребенка.( педагог-психолог - начало сентября)

  1. Разработка программы по работе с одаренными детьми при подготовке к олимпиадам (учителя-предметники, зам.директора по УВР- август).   
  2. Формирование нормативно-правовой базы учреждения по работе с одаренными детьми(сентябрь)

            Приказ об утверждении курсов по выбору и факультативов

            Положение о стимулирующих надбавках педагогов

            Положение об индивидуальных образовательных программах одаренных учащихся

            Положение о проведении школьных олимпиад

  1. Утверждение расписания курсов по выбору и факультативов, нацеленных на развитие интеллектуальных способностей учащихся, на  учебный год  (сентябрь)
  2. Формирование индивидуальных образовательных программ (ИОП) учащихся по предметам (сентябрь)     
  3. Проведение школьных олимпиад в рамках предметных недель, брейн-рингов и т.д. в течение года согласно плану работы ОУ           

(Руководитель ШМО учителей-предметников, заместитель директора по УВР, учителя-предметники. Участие детей в данных мероприятиях – 90-100%).

  1. Организация участия одаренных детей в школьном и районном этапах Всероссийской олимпиады школьников в 2012-2013 г.

           согласно плану работы ОУ (Заместитель директора по УВР, учителя-предметники. Участие детей  в мероприятии – не менее 9%).

  1. Создание системы дистанционного участия детей в предметных олимпиадах (http://www.farosta.ru/    дистанционные олимпиады «Фактор роста», http://www.unikru.ru/  мир конкурсов от Уникум и др.)
  2. Организация научно-поисковой работы учащихся посредством сети Интернет в течение года. 
  3. Развитие  логического и интеллектуального мышления учащихся через чтение интернет-журналов научной и учебной направленности (Интернет-журнал «Эйдос» - http://www.eidos.ru/olymp/index.htm, интернет-журнал для младших школьников «Опять» - http://irc43.ru/internet-zhurnal-dlya-mladshikh-shkolnikov-qopyatq.html). В течение года.
  4. Подписка на периодический журнал «Юный эрудит» 
  5. Работа с педагогическими кадрами. Семинары по теме: «Особенности обучения одаренных детей». В течение года.
  6. Работа с родителями. Проведение лекториев для родителей по темам: «Сложности психического развития  одаренных детей», «Развитие и формирование одаренности в процессе обучения, воспитания и общения». По плану ОУ.  
  7. Отслеживание результативности участия школьников в олимпиадах различного уровня.            В конце года.

    Условия успешной работы с одаренными учащимися:

    - Осознание важности этой работы каждым членом коллектива и усиление в связи с этим внимания к проблеме формирования положительной мотивации к учению.

    - Создание и постоянное совершенствование методической системы и предметных подсистем работы с одаренными детьми.

    - Признание коллективом педагогов и руководством школы того, что реализация системы работы с одаренными детьми является одним из приоритетных направлений работы школы.

    - Постоянная работа по совершенствованию учебно-воспитательного процесса с целью снижения учебной и психологической перегрузки учащихся.

 

Халǎх сǎмахлǎхĕпе урокра усǎ курни (Михайлова С.Г.)

Халǎх юмахĕсен пĕлу паракан тата вĕрентуллĕ пĕлтерĕш пур. Юмахсемпе ачасем интересленеççĕ, мĕншĕн тесен вĕсенче этемĕн кулленхи пурнǎçĕ, кил-çуртри пурнǎç йĕрки тата çын хǎйне хǎй епле тыткаламалли йĕркесен ǎнланǎвĕсем. Вĕсенче яланах улталǎва, киревсĕр ĕçсене сивлеççĕ.

Кашни халǎхǎн хǎйĕн наци юмахĕсем пур. Чǎваш халǎх юмахĕнче чи усǎлли, чи кирли вǎл – çынсене пĕр-пĕринпе хутшǎнмалли йĕрке пурри. Юмахсем çынсене пĕр-пĕринпе ǎшǎ кǎмǎлпа калаçма, аслисене хисеплеме вĕрентеççĕ.

Пирĕн шкулта пĕтĕм Раççей шайĕнчи наукǎпа практика «Çитĕннисем тата ачасем: çемьене вĕрентсе устермелли этнопедагогика ыйтǎвĕсем» проблемǎпа конференци пулса иртрĕ. Çак конференцире эпĕ 5-мĕш класра уçǎ урок ирттертĕм.

                    Урок теми: Халǎх cǎмахлǎхĕ.

                                         «Уйǎх çинчи хĕр» юмах.

Урок тĕллевĕсем: 1) Калаçу пуплевне аталантарасси, чǎвашла тĕрĕс вулама тата çырма хǎнǎхтарасси. 2) «Уйǎх çинчи хĕр» юмахпа тата çĕнĕ сǎмахсемпе паллаштарасси.

3) Ырǎ, сǎпайлǎ, ĕçчен, кǎмǎллǎ, тĕрĕс пулма, аслисене итлеме вĕрентесси.

Урока кирлĕ хатĕрсем: «Манǎн юратнǎ юмах» темǎпа ÿкерчĕксем, «Уйǎх çинчи хĕр» ÿкерчĕк, кĕвенте ÿкерчĕкĕ, мультимедийный проэктор.

                                            Урок юхǎмĕ.

I. Урока кĕни.

а) Халǎх сǎмахлǎхĕ çинчен кĕске калаçу иртересси. (Экран çине таблица тухать).

 

Устное народное творчество

       (Халǎх сǎмахлǎхĕ)

(

Лирика
   Эпос
   Драма
О животных (чĕр чунсем çинчен)
Бытовые (йǎла)
     Волшебные   (асамлǎ)
   Сказка
       ǎ) Терминсене çырса хурасси. (Экран çине терминсем тухаççĕ)

     Халǎх сǎмахлǎхĕ – устное народное творчество

     Чĕр чунсем çинчен – о животных

Асамлǎ – волшебные

Йǎла – бытовые

б) Юмахсем çинчен кĕске калаçу иртересси.

-Эсир юмахсем вулама юрататǎр-и? (Кам юратать –хĕрлĕ карточка кǎтартать, кам юратмасть – симĕс).

- Юмахсем мĕнлисем пулаççĕ? (Экран çинчи терминсемпе усǎ курса ответлеççĕ).

- Кам йǎла юмахĕсем вулама юратать? (Кǎвак карточкǎсем çĕклеççĕ).

- Кам чĕр чунсем çинчен вулама юратать? (Симĕс карточкǎсем çĕклеççĕ).

- Кам асамлǎ юмахсем вулама юратать? (Хĕрлĕ карточкǎсем çĕклеççĕ).

- Сире асамлǎ юмахсем мĕншĕн килĕшеççĕ?

II. Çĕнĕ темǎпа ĕçлесси.

Урок темипе, тĕллевĕсемпе паллаштарасси.      

1) Словарь ĕçĕ.

       тухатмǎш – колдунья

ама çури – мачеха

ама çури хĕрĕ – падчерица

çур çĕр – полночь

кĕвенте – коромысло

çǎлкуç – родник

хǎрушǎ – страшно

хĕрхен - жалеть

       а) Учитель сǎмахсене пĕр хут вулать.

       ǎ) Учительпе ачасем чǎваш сǎмахĕсене вулаççĕ.

б) Чǎваш сǎмахĕсене хĕр ачасем, вырǎс сǎмахĕсене – арçын ачасем вулаççĕ.

2) Юмахпа ĕçлесси.

а) Учитель вулать.

      

Уйǎх çинчи хĕр.

Ĕлĕк-авал пите усал тухатмǎш пурǎннǎ. Унǎн ырǎ, сǎпайлǎ, хитре ама çури хĕрĕ пулнǎ. Ама çури хĕрне юратман. Час-часах вǎрçнǎ.

Пĕррехинче ама çури çур çĕрте киле килнĕ. Хĕрне шыв ǎсма кǎларса янǎ.

Хĕр витрепе кĕвенте илнĕ те çырмана чупнǎ. Каçĕ уяр, сивĕ. Çулте тулли уйǎх кǎна пулнǎ. Çǎлкуç патне çитсен хĕре хǎрушǎ тухатмǎшсем çавǎрса илнĕ.

Хĕр хǎраса укнĕ те уйǎх çине пǎхса пулǎшу ыйтнǎ. Уйǎх хĕре хĕрхенсе хǎй патне илнĕ.

Çавǎнпа халĕ те уйǎх çинче кĕвентеллĕ хĕре курма пулать.

ǎ) Ачасем пĕрер предложени вулаççĕ.

б) Пĕр ача юмах содержанине кĕскен вырǎсла каласа парать.

в) Юмаха мĕнле ǎнланнине тĕрĕслеме учитель ыйтусем парать:

- Ĕлĕк-авал кам пурǎннǎ?

- Унǎн кам пулнǎ?

- Ама çури хĕрне мĕн тунǎ?

- Пĕррехинче ама çури хĕрне ǎçта янǎ?

- Каçĕ мĕнле?

- Çǎлкуç патĕнче хĕре камсем çавǎрса илнĕ?

- Хĕре мĕн пулǎшнǎ?

     г) Пĕр-икĕ ачи юмахǎн содержанине чǎвашла каласа парать.

         д) Воспитани моменчĕ.

- Сире юмах килĕшрĕ-и? (Килĕшнĕ пулсан хĕрлĕ карточка кǎтартаççĕ).

- Кам килĕшрĕ? Мĕншĕн?

- Кам килĕшмерĕ? Мĕншĕн?

-Ама çури тĕрĕс тунǎ-и? (Симĕс карточкǎсем çĕклеççĕ).

- Кам тĕрĕс мар тунǎ тесе шутлать? (Хĕрлĕ карточкǎсем çĕклеççĕ).

Ашшĕ-амǎшĕн ачисене вǎрçмалла мар, ырǎ сǎмахсемпе, ырǎ тĕслĕхсемпе вĕрентмелле.

         III. Физкультура саманчĕ.

         IV. Панǎ сǎмахсене йĕркелесе предложенисем тǎвасси.

Конверт ǎшǎнче ваттисен сǎмахĕсем. Кашни сǎмаха уйрǎм хут çине çырнǎ. Предложенири сǎмахсене вырǎнсемпе пǎтраштарнǎ.

а) Чǎвашсен ваттисен сǎмахĕсем нумай. Вĕсем çамрǎксене вĕрентеççĕ. Тĕслĕхрен: «Ашшĕ-амǎшне итлемен ача хǎй пуçне хǎй çухатать». (Экран çине тухать).

- Эсир ку ваттисен сǎмахне мĕнле ǎнланатǎр?

- Сирĕн пурнǎçра ун пекки пулнǎ – и? Каласа парǎр.

Атте-аннене итлес пулать, мĕншĕн тесен вĕсем пире ырǎ тǎвас тесе вĕрентеççĕ.

        ǎ) Ваттисен сǎмахĕсене пуçтарасси.

Тǎватǎ парта хушшинчи ачасем чǎвашла çырнǎ ваттисен сǎмахĕсене йĕркелеççĕ, ыттисем - вырǎсла вариантне.

       Ĕç вǎл – пурнǎç илемĕ. – Труд красит человека.

Ĕçрен ан хǎра – вǎл хǎй санран хǎратǎр. – Не бойся работы пусть она тебя боится.

Шанчǎклǎ тусǎн хакĕ çук. – Надёжный друг цены не имеет.

Ырǎ сǎмах – лайǎх кун. – Доброе слово, что ясный день.

Пĕрисем ваттисен сǎмахĕсене чǎвашла вулаççĕ, теприсем – вырǎсла.

б) Икĕ килĕшнĕ ваттисен сǎмахĕсене çырса илесси. (Экран çинче ваттисен сǎмахĕсем).

         V. Пĕлме интереслĕ.

а) Шкул библиотекинче «Ваттисен сǎмахĕсем, каларǎшсем, сутмалли юмахсем» ятлǎ кĕнеке пур. Эпĕ сире ǎна илсе вулама сĕнетĕп. (Учитель кĕнекине кǎтартать). Чǎвашла, вырǎсла юмахсен пуххисем те пур. (Учитель юмахсен пуххине кǎтартать).

VI. Вĕреннине пĕтĕмлетесси.

а) Доска çине чечек ÿкересси.

Ачасенче чечек çеçкисем. Вĕсем çине сǎмахсем çырнǎ: щедрый –тарават, скромный – сǎпайлǎ, добрый – ырǎ, бережливый – перекетлĕ, трудолюбивый – ĕçчен, справедливый – тĕрĕс, вежливый – кǎмǎллǎ.

       Учитель сǎмахсене вырǎсла калать, ачасем чǎвашла вариантне тупса доска çине çеçкесене тухса çакаççĕ. «Юмахсем пире тарават, сǎпайлǎ, ырǎ, перекетлĕ, ĕçчен, тĕрĕс, кǎмǎллǎ пулма вĕрентеççĕ» предложени пулмалла.

а) Предложенине ачасем пурте пĕрле вулаççĕ, çырса хураççĕ.

б) Воспитани моменчĕ.

         VII. Киле ĕç парасси.

       Килте аслисемпе пĕрле вырǎсла е чǎвашла юмах вуламалла, ǎна сÿтсе явмалла.

         VIII. Ачасен пĕлĕвне хакласси.
 
 

Эпир - çут çанталǎк ачисем. (Михайлова С.Г.)

Этем – çут çанталǎк тĕнчи. Эпир пурте çут çанталǎк ырлǎхĕпе пурǎнатпǎр. Çут çанталǎк шутне вĕçен кайǎксем те кĕреççĕ.

Вĕçен кайǎксен çут çанталǎкри пĕлтерĕшĕ питĕ пысǎк. Кайǎксем - пире пулǎшакансем, вǎрмансемпе хирсене, пахчасемпе садсене сыхлакансем.

Сивĕре кайǎксем хула ǎшшине туртǎнаççĕ, çынран пулǎшу кĕтеççĕ.

Çынсем те вĕсене пулǎшма тǎрǎшаççĕ. Кайǎксене апат параççĕ.

Анчах та темшĕн пур çын та çут çанталǎк ырлǎхне хакламасть. Этеме пула çут çанталǎкри çыхǎну юлашки ĕмĕрте сисĕнмеллех пǎсǎлса кайрĕ. Кайǎксен шучĕ чакать.

         Кайǎксǎр эпир пурǎнайман та пулǎттǎмǎр. Кайǎксǎр çĕр мĕнле пуласси çинчен шухǎшлама та хǎрушǎ.

         Çавǎнпа та чǎваш чĕлхи урокĕсенче эпир ачасемпе час-часах çут çанталǎк çинчен калаçатпǎр. Тĕслĕхрен: Раштав уйǎхĕн 6-мĕшĕнче 5Л класра «Пĕчĕк туссене пулǎшмалла» темǎпа урок ирттертĕм. Çак урокǎн пĕр пайĕпе паллаштарасшǎн. Воспитани тĕллевĕсем: вĕрентекенсене çут çанталǎк шǎпи пирĕн алǎра пулнине, ǎна мĕнле упрамаллине тата пуянлатмаллине ǎнлантарасси, кайǎксене пулǎшма вĕрентесси.

   139-мĕш страницǎри «Пĕчĕк туссене пулǎшмалла» текспа ĕçлесси.

ü     Çĕнĕ сǎмахсемпе паллашасси.

ü     Текста учитель вулать.

ü     - Кам мĕн ǎнланчĕ?

ü     .Ачасем пĕрер предложени вулаççĕ.

ü     Çĕнĕ правилǎпа пулнǎ сǎмахсем тупасси.

ü     Учитель предложенисене вырǎсла куçарса вулать, ачасем чǎвашла çырнине тупаççĕ.

ü     4-мĕш хǎнǎхтарупа ĕçлесси. Ыйтусене учитель вулать.

ü     Содержанине чǎвашла каласа парасси. (1-2 ача).

ü     Воспитани моменчĕ.

- Ашшĕ, Настя тата Таня тĕрĕс тунǎ-и?

- Мĕншĕн вĕсем кайǎксене пулǎшма шутланǎ?

       Кайǎк ячĕсене аса илесси.

- Эпир паян кайǎксене пулǎшни çинчен текст вуларǎмǎр. Ытларах хĕл каçакан кайǎксене йывǎр килет. Аса илер-ха вĕсене.

Слайд. Кĕвĕ янǎрать. Слайд çине хĕл каçакан кайǎксен ÿкерчĕкĕсем черетпе тухаççĕ.

- Эсир вĕсене пулǎшатǎр-и?

- Мĕн туса пулǎшатǎр?

- Мĕншĕн кайǎксене пулǎшмалла?

           Слайд. Ула такка ÿкерчĕкĕ.

         Наташа Бурашникова чǎвашла ула такка мĕнле усǎ пани çинчен каласа парать.

                                           Ула такка.

       Ула таккка кǎнтǎрлаччен 100 яхǎн йывǎç тĕрĕслесе тухма ĕлкĕрет. Нихǎçан та сиен кумест, вǎрманшǎн чи хǎрушǎ кǎпшанкǎсене пĕтерсе тǎрать. Унсǎр пуçне вǎл чавнǎ хǎвǎлсемпе ытти кайǎк йǎва çавǎрма усǎ курать.

         - Кайǎксем усǎллǎ çеç мар, вĕсем çут çанталǎка илем кÿреççĕ. Тĕслĕхрен. Шупашкарти чи илемлĕ вырǎнта, заливра, кǎвакалсем ишсе çÿреççĕ.

           Слайд. Кǎвакалсен ÿкерчĕкĕсем.

- Мĕншĕн-ха кǎвакалсем?Мĕншĕн тесен кǎвакалсем Шупашкар хулин гербĕн чĕрĕ символĕсем. Çавǎнпа залива кǎвакалсем янǎ.

         Слайд. Шупашкар хулин гербĕ.

         - Акǎ Шупашкар хулин гербĕ. Пилĕк кǎвакал вĕçет. Кунти кǎвакалсем Шупашкар ÿссе тĕрекленсе пынине пĕлтереççĕ. Ку çĕнĕ гербǎн авторĕ Элли Михайлович Юрьев.

         - Заливра тата тепĕр илемлĕ кайǎксем ишсе çÿреççĕ. Вĕсем - акǎшсем.

         Слайд. Акǎшсем заливра.

Аудировани. Учитель акǎшсем çинчен калать.

Акǎшсем – илемлĕ кайǎксем. Вĕсем 40 çул таран пурǎнаççĕ. Апат тиркемеççĕ.

Пирĕн заливра акǎшсем ишсе çÿреççĕ. Вĕсене Краснодар тǎрǎхĕнчен илсе килнç. Пĕр акǎшĕ 10 пин тенкĕ тǎрать.

Кам мĕн ǎнланчĕ?

           Дидактика материалĕпе ĕçлесси. Ушкǎнри ĕç.

         Слайд. Кǎсǎя ÿкерчĕкĕ. Кĕвĕ янǎрать.

         Ачасем виçĕ ушкǎна уйрǎлаççĕ. Вĕсене ĕç материалĕсене валеçсе паратǎп.

         Текстсем конверт ǎшĕнче.

Кǎсǎя.

Кǎсǎя усǎллǎ кайǎк. Хурт-кǎпшанкǎсене нумай пĕтерет. Вǎл хĕле хирĕç вĕçсе каймасть. Анчах вĕсене хĕлле апат çитмест. Пирĕн çак усǎллǎ кайǎксене хĕллехи вǎхǎтра пулǎшмалла.

Пĕрремĕш ушкǎнǎн текстра камǎнлǎх падежĕнчи местоимени, иккĕмĕшĕн –мĕнсене? ыйтуна ыйтǎнакан сǎмаха, виççĕмĕш ушкǎнǎн – - малла аффикслǎ сǎмаха тупса доска çине тухса çырмалла.

       «Пирĕн кайǎксене пулǎшмалла» предложени пулмалла.

       Ачасен пултаруллǎхĕ. Сǎвǎ вулани.

         Слайд. Кайǎксем сырǎш çинче апат çини.

         Катя Васильева сǎвǎ калать.

                             Кǎсǎясем.

Пахчана эп сĕтел лартрǎм,

хутǎм тĕрлĕ çимĕçсем.

Пычĕç, ав, кǎсǎясем.

Шутласа та, ак кǎлартǎм:

Çирĕм пиллĕкĕн вĕсем.

Васкасах апат çиеççĕ,

выçса çитнĕ пулмалла,

хушǎран пǎхса илеççĕ

унталла та кунталла –

шикленеççĕ пулмалла.

 
 

Презентацисем

 

Чăваш сайчĕсем

 Благоустройство территории

Архив за 2016г.

Архив за I полугодие 2017 г.

Архив за II полугодие 2017 г.

Архив за I-II полугодие 2018 г.

Архив за I-II полугодие 2019 г.

Архив за I-II полугодие 2020 г.

Архив за I-II полугодие 2021 г.

Архив за I-II полугодие 2022 г.

   
   
 10 января 2022
 blag 20220110 06 blag 20220110 05
06 января 2022
blag 2022010X03  blag 2022010X04
 04 января 2022 
 blag 2021123XDSCN0006  blag 2021123XDSCN0007
  30 декабря 2021
blag 2021123XDSCN0002 blag 2021123XDSCN0005
28 декабря 2021
blag 20211228 02 blag 20211228 08
  27 декабря 2021
blag 20211227 05 blag 20211227 07
  23 декабря 2021
blag 20211223 06 blag 20211223 07
  21 декабря 2021
blag 20211221 06 blag 20211221 07
20 декабря 2021
 blag 20211220 7ua1Q2cFxXM blag 20211220 iXsteQ4T0Io
  17 декабря 2021
blag 20211217 JwHqU91leVA  blag 20211217 UzbuiTDiSjw
  16 декабря 2021
blag 20211216 02 blag 20211216 04
14 декабря 2021
 blag 20211214 06 blag 20211214 07
  09 декабря 2021
blag 20211209 094030  
  08 декабря 2021
20211208 094041 20211208 094050
07 декабря 2021
 blag 20211207 04  blag 20211207 07
  02 декабря 2021
blag 20211202 02 blag 20211202 05
 30 ноября 2021
 blag 20211130 01 blag 20211130 02
25 ноября 2021
blag 20211125 01 blag 20211125 05
 23 ноября 2021
 blag 20211123 66 blag 20211123 68
 18 ноября 2021
 blag 2021111X 05 blag 2021111X 06
  16 ноября 2021
blag 2021111X 01 blag 2021111X 02
  11 ноября 2021
 blag 2021110X 06  blag 2021110X 12
  09 ноября 2021
blag 20211109 14 blag 20211109 15
02 ноября 2021
 blag 2021102X 006  blag 2021102X 007
  28 октября 2021
blag 2021102X 004 blag 20211028 DSCN0001
26 октября 2021
blag 2021102X 001 blag 2021102X 002
21 октября 2021
blag 202110 009 blag 202110 010
  19 октября 2021
blag 202110 DSCN0022 blag 202110 DSCN0023
  14 октября 2021
blag 202110 004 blag 202110 005
  12 октября 2021
blag 202110 002 blag 202110 003
07 октября 2021
blag 20181106 DSCN0037 blag 20181106 DSCN0036

05 октября 2021

blag 20211005 12 blag 20211005 14
30 сентября 2021
 blag 20210930 DSCN0004  blag 20210930 DSCN0005
  28 сентября 2021
blag 20210928 DSCN0002 blag 20210928 DSCN0003
23 сентября 2021
blag 20210923 021 blag 20210923 022
  21 сентября 2021
 blag 20210921 DSCN0001  blag 20210921 DSCN0005
  16 сентября 2021
blag 20210916 01 blag 20210916 02
14 сентября 2021
blag 20210913 DSCN0001 blag 20210913 DSCN0005
09 сентября 2021
blag 20210909 DSCN0010 blag 20210909 DSCN0011
  07 сентября 2021
blag 20210907 DSCN0002 blag 20210907 DSCN0008
02 сентября 2021
blag 20210902 DSCN0002 blag 20210902 DSCN0005
 31 августа 2021
 blag 20210831 DSCN0142 blag 20210831 DSCN0146
  26 августа 2021
 blag 202108 2 DSCN0366 blag 202108 2 DSCN0367
24 августа 2021
 blag 202108 DSCN0466 blag 202108 DSCN0468
19 августа 2021
blag 202108 DSCN0465 blag 202108 DSCN0467
17 августа 2021
blag 202108 DSCN0460 blag 202108 DSCN0464
12 августа 2021
 blag 2021 07 DSCN0012  blag 2021 07 DSCN0009
10 августа 2021
blag 202108 DSCN0459 blag 202108 DSCN0461
05 августа 2021
blag 2021 07 DSCN0013 blag 2021 07 DSCN0014
03 августа 2021
blag 20210803 02 blag 20210803 06
29 июля 2021
blag 2021 07 DSCN0010 blag 2021 07 DSCN0011
27 июля 2021
blag 2021 07 DSCN0008 blag 2021 07 DSCN0006
  22 июля 2021
 blag 2021 07 DSCN0007 blag 2021 07 DSCN0005
 20 июля 2021
blag 2021 07 DSCN0002 blag 2021 07 DSCN0004
  15 июля 2021
 blag 2021 07 DSCN0001 blag 2021 07 DSCN0003
13 июля 2021
blag 20210713 13.07.21 blag 20210713 13.07
08 июля 2021
blag 20210712 06.07.21 blag 20210712 mxaufY7cZUU
06 июля 2021
blag 20210706 06.07.21 blag 20210706 06.07
01 июля 2021
blag 20210701 A8ErfVfbAg8 blag 20210701 cJMQj4bvojA
29 июня 2021
blag 20210629 5aBYtbmwuTw blag 20210629 mxaufY7cZUU
25 июня 2021
blag 20210615 DSCN0001 11.05 blag 20210608 04
  22 июня 2021
blag 20210518 01 blag 20210608 04
  17 июня 2021
blag 20210617 002 blag 20210617 01 1
 15 июня 2021
blag 20210615 DSCN0001 11.05 blag 20210615 DSCN0004.11.05.21
  10 июня 2021
blag 20210610 DSCN0005 blag 20210610 DSCN0008
08 июня 2021
blag 20210608 04 blag 20210608 06
03 июня 2021
blag 20210604 02 blag 20210604 03
01 июня 2021
20210601 DSCN0001 20210601 DSCN0002 20.05
27 мая 2021
 blag 20210527 02 blag 20210527 04
25 мая 2021
blag 20210525 03 blag 20210525 04
20 мая 2021
blag 20210520 01 blag 20210520 02 20.05
18 мая 2021
blag 20210518 01 blag 20210518 02
 13 мая 2021
blag 20210513 DSCN0013 blag 20210513 DSCN0003
11 мая 2021
blag 20210511 01 11.05 blag 20210511 04.11.05.21
 29 апреля 2021
blag 20210429 17 blag 20210429 18
27 апреля 2021
blag 20210427 27.04.21 blag 20210427 27.04
24 апреля 2021 Субботник
blag 2021 04 23 11 11 32 blag 2021 04 23 15 03 22
blag 2021 04 23 15 06 52 blag 2021 04 23 15 02 32
22 апреля 2021 Санитарный Четверг
blag 20210422 05.04 blag 20210422 DSCN0006
blag 20210422 04 blag 20210422 06
20 апреля 2021
blag 20210420 02 blag 20210420 04
15 апреля 2021 Санитарный Четверг
blag 20210415 06 blag 20210415 09
  13 апреля 2021
blag 20210413 13.04.21 blag 20210413 13.04
  08 апреля 2021
blag 20210408 11 blag 20210408 12
06 апреля 2021
blag 20210406 02 blag 20210406 03
  01 апреля 2021
blag 20210401 01 blag 20210401 02
30 марта 2021
blag 20210330 29.03.21 blag 20210330 29.03
  25 марта 2021
blag 20210325 02 blag 20210325 06
23 марта 2021
blag 20210323 03  blag 20210323 4
18 марта 2021
blag 20210318 01 blag 20210318 03
  16 марта 2021
blag 20210316 02 blag 20210316 03
11 марта 2021
blag 20210311 01 blag 20210311 08
 09 марта 2021
blag 20210309 209.03.21 blag 20210309 409.03
  04 марта 2021
blag20210304 05 blag20210304 07
02 марта 2021
blag 20210302 07 blag 20210302 08
25 февраля 2021
blag 20210225 01 blag 20210225 03
  18 февраля 2021
blag 20210218 03 blag 20210218 06
16 февраля 2021
blag 20210216 16.02.21 blag 20210216 16.02
 15 февраля 2021
blag 20210215 04 blag 20210215 05
  11 февраля 2021
blag 20210211 07 blag 20210211 25
09 февраля 2021
blag 20210209 09.02.21 blag 20210209 09.02
 05 февраля 2021
blag 20210205 04.02.21 blag 20210205 04.02
  04 февраля 2021
blag 20210204 04.002 blag 20210204 04.02
02 февраля 2021
blag 20210202 02.02.21 blag 20210202 02.02
28 января 2021
blag 20210128 28.01.21 blag 20210128 28
26 января 2021
blag 20210126 26.01 blag 20210126 26
 25 января 2021
blag 20210125 01 blag 20210125 02
blag 20210125 03 blag 20210125 04
  21 января 2021
blag 20210121 01 blag 20210121 06
  19 января 2021
blag 20210119 02 blag 20210119 03

  15 января 2021

В школе произведена расчистка подъездных путей и подходов

к школе после обильного снегопада и метели. Стандарт

благоустройства предусматривает расчистку подъездных

путей и подходов кобразовательным учреждениям, удаление

наледи, посыпание пешеходных дорожек в период гололедицы.

Уборка на территории школыосуществляется ежедневно и в полных объемах.

blag 20210115 01 blag 20210115 02
  14 января 2021
blag 20200114 114 blag 20200114 514.01.21
12 января 2021
blag 20210112 02 blag 20210112 03

VPR banner

 

Федеральной службы по надзору в сфере образования и науки (Рособрнадзор) от 22.03.2022 № 01-28/08-01 «О переносе сроков проведения ВПР в общеобразовательных организациях» в 2022 году

pdf1Формирование единой системы оценки качества образования в Российской Федерации (руководитель Рособрнадзора Сергей Сергеевич Кравцов)

ВПР – это итоговые контрольные работы, проводимые по отдельным учебным предметам для школьников всей страны. ВПР не являются аналогом государственной итоговой аттестации. Они проводятся на региональном или школьном уровне. 

ВПР являются самой массовой оценочной процедурой в системе образования: с момента их введения в 2015 году российские школьники написали около 17 миллионов проверочных работ.

ВПР учащиеся пишут в своих школах. Рекомендуемое время их проведения – второй-третий урок в школьном расписании; продолжительность – от одного до двух уроков. Работы выполняются по заданиям, разработанным на федеральном уровне, и проверяются по единым критериям. Проверка работ участников ВПР осуществляется в день проведения работы коллегиально учителями школы. После проверки результаты вносятся школами в единую информационную систему, с данными которой могут работать эксперты. 

Результаты ВПР могут использоваться для формирования программ развития образования на уровне муниципалитетов, регионов и в целом по стране, для совершенствования методики преподавания предметов в конкретных школах, а также для индивидуальной работы с учащимися по устранению имеющихся пробелов в знаниях.  

По результатам ВПР не принимаются никакие обязательные решения, важные для определения дальнейшей судьбы и образовательной траектории школьника. Оценки за ВПР не влияют на получение аттестата и на перевод в следующий класс. 

С образцами и описаниями ВПР для 11 классов можно ознакомиться на сайте ФИПИ, для остальных классов – на портале ВПР.

Первоисточник: Министерство образования и молодежной политики Чувашской Республики